Het Koggeschip, een gezellige niet-commerciële haven

`Watersportvereniging Het Koggeschip` is een gezellige niet-commerciële haven, welke te vinden is aan het Ganzendiep te Kampen. De watersportvereniging is aangesloten bij het watersportverbond en is sinds kort een steunpunt van de Unie van Watertoeristen. W.S.V. Het Koggeschip is opgericht 30 december 1953.

Momenteel heeft Het Koggeschip 200 leden en 104 ligplaatsen. Er is bovendien een helling tot 20 ton en een kolomzwenkkraan tot 3 ton. Er is stroom en drinkwater op de steiger (tegen een kleine vergoeding), verder bezit de haven douches, toiletten, een was- en droogmachine. Er zijn waslijnen en er zijn ook fietsen te huur.

Watersportvereniging Het Koggeschip heeft verder een grote speelweide, met onder andere een volleybalnet, wip, schommels voor groot en klein, speelhuisjes, glijbaan, zandbak, etc.

U kunt, wanneer u passant of lid bent, ook gebruik maken van een overdekte barbecue plaats. De haven ligt op loop- c.q. fietsafstand van het centrum van Kampen.